X
تبلیغات
زندگی سبز - روی و تاثيرات آن در بدن

هر يك ازافراد در زندگي روزمره خود با نشيب و فرازهاي احساسي مثل  شادي و غم،رضايت.ودلسردي،خنده وگريه رو به رو هستند.بعضي اوقات رفتاري كه از ما سر مي زند،مطابق با موقعيتي است كه درآن قرارگرفته ايم وچنين رفتاري طبيعي است.

مثلا اگر با  فوت يكي از اقوام و خويشان غمگين شويم، طبيعي است يا اگر دانش آموزي سخت كوش ودرس خوان، در امتحان با نمره خوبي قبول شود و در اثر آن خوشحال و راضي باشد،

طبيعي است. بروزافسردگي درافراد مختلف متفاوت است.هرفردي با هرسني و درهر موقعيتي مي تواند دچار افسردگي شود.تقريبا از هر چهار نفر، يك نفر درزندگي خود دچار افسردگي يا دچار اختلالات روحي شده است.

آمار نشان مي دهد، زنان كمي بيشتر از مردان مستعد ابتلا به افسردگي هستند. شيوه زندگي،رفتار فرد و نوع ارتباط با ديگران در بروز افسردگي موثراست.

افسردگي ممكن است در اثر برخي از وقايع ناگوار رخ مي دهد. مثل فوت يكي ازعزيزان، طلاق،ورشكستگي، وجود بيماري خطرناك در يكي از افراد خانواده ها يا مشكلات مالي.عواملي كه باعث ايجاد افسردگي مي شوند عبارتند از: كمبود مواد مغذي يا دريافت بيش از حد آنها،داروها، الكل، كافئين (قهوه)، نيكوتين (سيگار)، قند خون پايين، عدم تعادل هورموني بدن، آلرژي، مسموميت با فلزات سنگين و ساير مسموميت ها. بعضي افراد مبتلا به افسردگي فصلي هستند. مثلا در فصل زمستان بيشتر دچار افسردگي مي شوند. زيرا روزهاي اين فصل كوتاه وبيشتر ابري و شب هاي آن طولاني است.

اگر فردي 5مورد از علائم زير را بيش از يك ماه داشته باشد نشانه ابتلا به افسردگي است.

علائم افسردگي: تغييراشتها كه منجر به كاهش يا افزايش وزن شود، كم خوابي ياپرخوابي،كنترل نداشتن بر رفتار، فعاليت بيش از حد، سستي و رخوت، كاهش علاقه و ميل جنسي،خستگي و بي حالي، احساس بي ارزشي ياگناه، عدم تمركز حواس، فكر خودكشي. كمبود موادمغذي دراثر مصرف يك رژيم نامناسب، اثر بسياربدي روي حافظه، تمركز، رفتاروحالات روحي فرد دارد.

بنابراين براي جلوگيري ازبروزافسردگي بايد روزانه به مقداركافي ازمنابع غذايي روي استفاده كنيد.منابع غذايي روي: تخمه كدو، قارچ،سويا،جوانه گندم،كنجد،كاكائو،تخمه آفتابگردان،برنج،ذرت،نان سبوس دار(مثل سنگك)،جو،پنيرحبوبات(مثل نخود ولوبيا)آجيل(مخصوصابادام، بادام زميني) كره بادام زميني، آرد سبوس داروبرنج قهوه اي است

 

 

 


برچسب‌ها: روی و تاثيرات آن در بدن
+ نوشته شده در  92/03/07ساعت 10:18  توسط سودابه پ |